Pomysły na zajęcia Wielkanocne

Wielkanoc już za kilka dni, dlatego dzisiejszy wpis to scenariusz zajęć wielkanocnych dla dzieci w wieku 4-6 lat.

Na początek wierszyk o pięciu króliczkach 😊

One little bunny had a carrot to chew,

He met a friend in the garden and

Then there were two,

Two little bunnies chased around the tree,

Then came another one and that made three,

Three little bunnies jumped on the floor,

A cousin came to visit and that made four,

Four little bunnies found a bee hive,

They invited a neighbor for some honey and that made five.

Do wierszyka potrzebujecie pięciu króliczków. Jeśli ich nie macie, pokaże Wam jak przygotować je w kilka minut.

Co potrzebujemy?

  • Trzy koperty
  • Nożyczki
  • Taśmę lub klej
  •  mazaki.

 

 

 

Jak z tych materiałów wyczarować króliczki? Zobaczcie na filmie.

A to moje ulubione i sprawdzone piosenki o króliczkach, które są uwielbiane przez moje dzieciaki:

 

Aby uatrakcyjnić swoim studentom zajęcia przed Wielkanocą, co roku planuję dla nich zajęcia kreatywne, czyli tzn ‘art and crafts’ . Dzieciaki są zachwycone, a ja mam okazję wprowadzić nowe słownictwo. Oto przykład takich zajęć i słownictwa, które możecie użyć podczas nich.

Na zajęciach kreatywnych przygotujemy króliczki. Najpierw odrysowujemy nasze rączki, a potem przekształcamy je w króliczki: 

First, trace your hand – draw a line around it

Then, cut it out.

Now, cut off the middle finger.

Draw, eyes, nose, ears and whiskers

Fold the first and last finger ( the thumb and the little finger)

Your bunny is ready!

Kiedy dyktuje dzieciom kolejne kroki, równocześnie robię swojego króliczka. To ułatwia im zadanie, a ja mam pewność, że każdemu się uda 😊 Te króliczki na odrysowanych rączkach są naprawdę śliczne i tak łatwe do wykonania! Co najlepsze, nie musisz mieć za dużo materiałów, wystarczy kartka, nożyczki  i mazaki.

Easter Egg hount czyli szukanie jajeczek to ulubiona zabawa dzieciaków. Moje jajeczka są zawsze z niespodzianką i zadaniem dzieci jest odgadnięcie co jest w środku. Uwielbiam tę zabawę, bo jest to świetny sposób na utrwalanie i wprowadzanie nowego słownictwa.  

Na początku chowam małe drobiazgi w jajeczkach i dzieci po odnalezieniu jajka zgadują co może być w środku, nie wiedząc co wcześniej przygotowałam. Ponieważ jest jedna z tych zabaw, kiedy dzieci proszą o zagranie jeszcze raz. Pokazuje im jeszcze raz przedmioty, które będą ukryte w jajeczkach i opisuje je. Są to rozmaite drobiazgi, które wydają różne dźwięki po wstrząśnięciu jajeczka. Tym razem bowiem zabawa zamienia się w ćwiczenie sensoryczne i dzieci wiedząc co może być w jajku odgadują zawartość na podstawie dźwięku. Co możecie ukryć w jajeczkach : guziki , piórka, małe figurki, literki, nakrętki, szklane kulki, etc.

Po tej zabawie, mówimy wierszyk :

Five Easter eggs in a chocolate shop
Round and yummy with a bow on the top
Along came (imię dziecka) with a penny one day
Bought an Easter egg and took it away


Four Easter eggs in a chocolate shop
Round and yummy with a bow on the top
Along came (imię dziecka) with a penny one day
Bought an Easter egg and took it away


Three Easter eggs in a chocolate shop
Round and yummy with a bow on the top
Along came (imię dziecka) with a penny one day
Bought an Easter egg and took it away


Two Easter eggs in a chocolate shop
Round and yummy with a bow on the top
Along came (imię dziecka) with a penny one day
Bought an Easter egg and took it away


One Easter eggs in a chocolate shop
Round and yummy with a bow on the top
Along came (imię dziecka) with a penny one day
Bought an Easter egg and took it away

Oczywiście przygotowujecie tyle jajek ile macie dzieci w grupie. Jeśli użyjecie jajek otwieranych, dzieci ponownie mogą zgadnąć co jest w środku . Jeśli użyjecie innych kolorowych jajeczek, możecie spytać dzieci np. o kolor. Jeśli wytniecie jajeczka z papieru ( nie zapomnijcie o kokardce) możecie napisać na nich cyfry lub słowa – ( w zależności od poziomu grupy ) i spytać o przeczytanie tego co mają na swoim jajeczku.

Mam nadzieję, że moje pomysły przydadzą się na Wasze zajęcia. Zachęcam również do obejrzenia filmików ze scenariuszem zajęć wiosennych, na których pokazałam Wam jak nakarmić głodnego króliczka i ukołysać go do snu 😊  Bawcie się dobrze! Happy Easter! 

 

#easter #wielkanoc #angielski #scenariuszzajec #angielskiwprzedszkolu #nauczycielangielskiego 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *