‘Straw pick up’ game czyli gra na słomki

gra na słomki

 

gra na słomki

Podczas studiowania w George Brown College wpajano nam do głowy, że nauka przez zabawę to najważniejsza zasada jaką powinniśmy się kierować. Nie tylko przy nauce języków, ale w każdej innej kategorii wiedzy. Dzieci uczą się w ten sposób najszybciej i najefektywniej, dlatego nawet z moimi starszymi dzieciakami staram się bawić na każdych zajęciach. Wiem, że trudniej przygotować coś ekscytującego dla starszaków – mam tu na myśli dzieci po 10 roku życia, które mają już swoje ukierunkowania i nie zawsze łatwo jest je czymś zainteresować. To właśnie z myślą o nich przygotowałam  ‘straw pick up game’ czyli gra na słomki . 

Jest ona bardzo łatwa w przygotowaniu i możecie ją wykorzystać przy praktycznie każdym temacie. 

Gra na słomki

Co potrzebujecie?

– kartkę

– marker

– nożyczki

– listę słówek  z dowolnej kategorii

– słomki 

kubki papierowe lub inne jednakowe pojemniczki

 

Ja swoje słówka wydrukowałam, moja lista jest bardzo przypadkowa, dla ogólnego powtórzenia. 

Tak więc zaczynamy! Wycinamy słówka, tak aby każde było na małym kwadracie. Rokładamy je na podłodze lub stole i rozdajemy dzieciom słomki. Gra może mieć kilka wariantów  w zależności od liczebności Waszej grupy. Możecie podzielić dzieciaki w pary, lub każdy może rywalizować indiwidulanie.

 

Wariant #1 Dobieracie studentów w pary, jedno dziecko dostaje słomkę i kubeczek, drugie kartkę i długopis ( jeśli gracie z dziećmi, które potrafią pisać). Na ‘ready steady go’ gracz pierwszy wciąga słówka przez słomkę i umieszcza je w kubku, a gracz drugi wybiera słówka z kubeczka i tłumaczy je na kartce. Gra kończy się kiedy wszystkie słówka znikną ze stołu. Wtedy zbierasz listy spisanych słówek i podliczasz punkty.

Wariant # 2 Podczas rywalizacji indywidualnej, dzieci zbierają słówka
(wsysając je przez słomkę i umieszczając w kubeczku). Po zebraniu wszystkich słówek ze stołu, gracze tłumaczą słówka ze swoich kubeczków, osoba która przetłumaczyła największą ilość słówek wygrywa!  

Wariant #3 Rozkładacie słówka tak, aby dzieci nie widziały jaki wyraz wsysają,

Wariant #4 Jeśli bawicie się z młodszymi dziećmi lub robicie to w domu ze swoimi maluchami, mozecie użyć po prostu kolorowych karteczek
i przygotować tyle kolorów ile dzieciaków. Gra kończy sie wtedy gdy ze stołu zniknie jeden kolor.

 

Tak naprawdę możliwości jest wiele, możecie dostosować je do własnych tematów i modyfikować grę na wiele sposobów.

 

Najważniejsze, aby dzieci miały dużo radosnej zabawy, wtedy chętniej biorą udział w zajęciach, a tym samym łatwiej przyswajają słownictwo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial