Who ate the sandwich?

Who ate the sandwich?

who-ate-the-sandwich

Zabawa „Who ate the sandwich?” i piosenka na zajęcia językowe w temacie „food”, w tym przepis na pyszną kanapkę. 😊

Dziś chcę podzielić się z Wami scenariuszem na zajęcia w temacie “food”. Na zajęciach tych będziemy zgadywać “ who ate the sandwich”? Czyli kto zjadł nam kanapkę?  Oczywiście najpierw musimy tę kanapkę zrobić.

Przepis na kanapkę 😊

Do zrobienia kanapki potrzebujecie kilku składników: Chleb ( bread),  masło ( butter) , sałatę  (lettuce ), szynkę ( ham) , pomidorka ( tomato) i oczywiście ser ( cheese). Wszystkie składniki należy przed lekcją wydrukować i wyciąć (jeśli chcecie to możecie je również zalaminować ). Jeśli macie grupę ośmioosobową wytnijcie 9 kromek chleba, 9 plasterków szynki, sera etc.  Przydadzą się również papierowe talerzyki.

Przechodzimy do robienia kanapki.  Po przedstawieniu i nazwaniu wszystkich składników rozdajemy je dzieciom, kładąc je przed każdym na podłodze. Dodatkowo rozdajemy dzieciom papierowe talerzyki. W przyrządzaniu kanapki pomoże nam piosenka z  Maple Leaf learning: “ Let’s make a sandwich.

Poproś dzieci, aby wsłuchały się w piosenkę i po kolei wybierały każdy składnik. Kiedy usłyszą słówko ‘bread’ sięgają po nie i układają je na swoim talerzyku i krzyczą razem głośno “bread”, nastepnie “ butter”, lettuce , ham itd. W ten sposób każdy tworzy pyszną kanapkę na swoim talerzyku. Podczas słow „let’s make a sandwich , you and me i „I am hungry”” polecam obrazowanie piosenki ruchem.

Po wysłuchaniu piosenki nasze kanapki są już gotowe. Chciałoby się powiedzieć smacznego, ale to nie my będziemy te kanapki jeść, a kto? No właśnie! Przechodzimy do drugiej części lekcji.

who ate the sandwich

Do tego będą potrzebne Ci papierowe talerzyki z obrazkami zwierząt lub np. członków rodziny.  Mi udało się znaleźć talerzyki z obrazkiem zwierząt, ale jeśli chcesz przy okazji powtórzyć słownictwo w temacie ‘rodzina’ wydrukuj sobie kilku członków rodziny, tak aby na jednym talerzyku można było przykleić jednego członka rodziny. Jeśli masz zwykle białe talerzyki możesz oczywiście wydrukować też zdjęcia zwierząt w zależności od słownictwa jakie chcesz powtórzyć. Przygotuj sobie jedną kanapkę ze składników jak powyżej i użyj taśmy, plasteliny lub rzepów samoprzylepnych tak, aby wszystkie składniki na kanapce trzymały się razem. Powiedz dzieciom, że te kanapkę zrobiła Twoja mama. Następnie poproś dzieci  aby się odwróciły, a Ty w tym czasie rozłóż nowe talerzyki ,w moim przypadku ze zwierzętami i pod jeden z nich włóż gotową kanapkę. Dzieci mogą się już odwrócić. Teraz muszą zgadnąć kto zjadł kanapkę. Z pewnością znacie słowa piosenki “who took the cookie from the cookie jar” , ja zmieniłam je na “ who ate the sandwich that my mommy made” . 

A więc pytasz dzieci: who ate the sandwich that my mommy made? I prosisz jedno z  nich aby wskazało talerz i nazwało zwierzę np. Lion . Lion ate the sadwich that my mommy made! Who ?? me?? , yes you!  Sprawdzamy czy pod talerzem z obrazkiem lwa jest kanapka, jeśli nie śpiewamy dalej. “Not me, then who??’ Aby dodać więcej słownictwa pod każdy talerzyk możecie włożyć np. Obrazek jakiegoś warzywa lub owocu i powiedzieć , “NO! lion ate banana”! Następnie ktoś inny wskazuje inne zwierzątko i powtarzacie całą rymowankę. Jest to bardzo ekscytująca i angażująca zabawa bo dzieci uwielbiają szukać i  zgadywać kto zjadł kanapkę. W praktyce wygląda to tak:

Pytania, które możecie zadać podczas zajęć:

  1. Do you like sandwiches?
  2. What do you like on your sandwich?
  3. Would you like to eat sandwich with cheese or with ham?
  4. Would you like tomato or lettuce on your sandwich?
  5. What do you eat for breakfast?
  6. Can you make a sandwich?
  7. Do you eat sandwiches every day?
  8. What’s your favorite breakfast?
  9. What else can you put on a sandwich?
  10. What ‘s you favorite sandwich?

Jeśli macie jakieś pytania lub jeśli wykorzystacie ten pomysł na swoich zajęciach proszę podzielcie się Waszymi opiniami w komentarzach. 😊Udanych zajęć!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *