Who ate the sandwich?
Who ate the sandwich?
Zabawa „Who ate the sandwich?” i piosenka na zajęcia językowe w temacie „food”, w tym przepis na pyszną kanapkę. 😊
Dziś chcę podzielić się z Wami scenariuszem na zajęcia w temacie “food”. Na zajęciach tych będziemy zgadywać “ who ate the sandwich”? Czyli kto zjadł nam kanapkę? Oczywiście najpierw musimy tę kanapkę zrobić.
Przepis na kanapkę 😊
Do zrobienia kanapki potrzebujecie kilku składników: Chleb ( bread), masło ( butter) , sałatę (lettuce ), szynkę ( ham) , pomidorka ( tomato) i oczywiście ser ( cheese). Wszystkie składniki należy przed lekcją wydrukować i wyciąć (jeśli chcecie to możecie je również zalaminować ). Jeśli macie grupę ośmioosobową wytnijcie 9 kromek chleba, 9 plasterków szynki, sera etc. Przydadzą się również papierowe talerzyki.
Przechodzimy do robienia kanapki. Po przedstawieniu i nazwaniu wszystkich składników rozdajemy je dzieciom, kładąc je przed każdym na podłodze. Dodatkowo rozdajemy dzieciom papierowe talerzyki. W przyrządzaniu kanapki pomoże nam piosenka z Maple Leaf learning: “ Let’s make a sandwich.
Poproś dzieci, aby wsłuchały się w piosenkę i po kolei wybierały każdy składnik. Kiedy usłyszą słówko ‘bread’ sięgają po nie i układają je na swoim talerzyku i krzyczą razem głośno “bread”, nastepnie “ butter”, lettuce , ham itd. W ten sposób każdy tworzy pyszną kanapkę na swoim talerzyku. Podczas słow „let’s make a sandwich , you and me i „I am hungry”” polecam obrazowanie piosenki ruchem.
Po wysłuchaniu piosenki nasze kanapki są już gotowe. Chciałoby się powiedzieć smacznego, ale to nie my będziemy te kanapki jeść, a kto? No właśnie! Przechodzimy do drugiej części lekcji.
Do tego będą potrzebne Ci papierowe talerzyki z obrazkami zwierząt lub np. członków rodziny. Mi udało się znaleźć talerzyki z obrazkiem zwierząt, ale jeśli chcesz przy okazji powtórzyć słownictwo w temacie ‘rodzina’ wydrukuj sobie kilku członków rodziny, tak aby na jednym talerzyku można było przykleić jednego członka rodziny. Jeśli masz zwykle białe talerzyki możesz oczywiście wydrukować też zdjęcia zwierząt w zależności od słownictwa jakie chcesz powtórzyć. Przygotuj sobie jedną kanapkę ze składników jak powyżej i użyj taśmy, plasteliny lub rzepów samoprzylepnych tak, aby wszystkie składniki na kanapce trzymały się razem. Powiedz dzieciom, że te kanapkę zrobiła Twoja mama. Następnie poproś dzieci aby się odwróciły, a Ty w tym czasie rozłóż nowe talerzyki ,w moim przypadku ze zwierzętami i pod jeden z nich włóż gotową kanapkę. Dzieci mogą się już odwrócić. Teraz muszą zgadnąć kto zjadł kanapkę. Z pewnością znacie słowa piosenki “who took the cookie from the cookie jar” , ja zmieniłam je na “ who ate the sandwich that my mommy made” .
A więc pytasz dzieci: who ate the sandwich that my mommy made? I prosisz jedno z nich aby wskazało talerz i nazwało zwierzę np. Lion . Lion ate the sadwich that my mommy made! Who ?? me?? , yes you! Sprawdzamy czy pod talerzem z obrazkiem lwa jest kanapka, jeśli nie śpiewamy dalej. “Not me, then who??’ Aby dodać więcej słownictwa pod każdy talerzyk możecie włożyć np. Obrazek jakiegoś warzywa lub owocu i powiedzieć , “NO! lion ate banana”! Następnie ktoś inny wskazuje inne zwierzątko i powtarzacie całą rymowankę. Jest to bardzo ekscytująca i angażująca zabawa bo dzieci uwielbiają szukać i zgadywać kto zjadł kanapkę. W praktyce wygląda to tak:
Pytania, które możecie zadać podczas zajęć:
- Do you like sandwiches?
- What do you like on your sandwich?
- Would you like to eat sandwich with cheese or with ham?
- Would you like tomato or lettuce on your sandwich?
- What do you eat for breakfast?
- Can you make a sandwich?
- Do you eat sandwiches every day?
- What’s your favorite breakfast?
- What else can you put on a sandwich?
- What ‘s you favorite sandwich?
Jeśli macie jakieś pytania lub jeśli wykorzystacie ten pomysł na swoich zajęciach proszę podzielcie się Waszymi opiniami w komentarzach. 😊Udanych zajęć!